Att vara ledare

Att vara ledare

Att bli chef för första gången innebär inte bara en ny roll det innebär också att man ska kliva in och ska leda andra människor än sig själv. Den viktigaste uppgiften som chef är att skapa förutsättningar för sin personal att utföra sitt arbete på bästa sätt. Denna utbildning hjälper dig att förstå vad ledarskap innebär. Hur leder man andra människor? Vad behöver andra människor för att kunna göra ett bra jobb?

Syfte

Ge nya chefer grunderna i ledarskap.

Utbildningsmål

Ge dig insikter i hur du leder andra människor än dig själv. Målet är också att du, efter utbildningen, kommer förstå grunderna i ett gott ledarskap;

  • Hur man leder autentiskt
  • Hur du inspirerar och skapar förutsättningar för motivation
  • Hur du möter och leder olika individer med allas unika drivkrafter, behov och förmågor.

Sälvklart kommer du även att få med dig hur du hanterar svåra samtal, performance management och hur du leder och kommunicerar med olika typer av individer.

Beskrivning

Omfattar grundläggande kunskap i:

  1. Vem är du som ledare?
  2. Motivation, drivkrafter och beteenden: Vad behöver vi för att känna motivation, hur skapar man förutsättningar för motiverade medarbetare?
  3. Hur leder man andra:
    • att leda som förebild
    • Förmåga att ingjuta mod hos andra.
    • Att skapa en känsla av sammanhang där det finns ett tydligt syfte och mål som lockar.
    • Att leda och kommunicera med dina medarbetare
    • Feedback
    • Medarbetarsamtalet
    • Svåra samtal
    • Coachande samtal
    • Leda och kommunicera med olika typer av individer
Omfattning

3 dagar

kan köras både på distans och på plats

Pris

18 500 kr exkl moms

Anmäl dig här
Datum

Kontakta oss för anmälan

Hitta fler utbildningar inom våra utbildningsområden

Kontakta oss idag

Vill du veta mer om våra utbildningar och tjänster? Kontakta oss nu så hjälper vi dig till framgång.

Vi utvecklar okonventionella ledare

Läs mer om vårt unika ledarskapsprogram för Executive managers.

Vi tror på motivation som kraft

Vi ökar motivationen hos organisationer genom att säkerställa väl genomförda förändringar och utveckla deras personal och ledare.